
Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?
Audyt sklepu internetowego - usługa dostosowana do waszych potrzeb.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, spółki lub firmy pod kątem przeróżnych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analizę możliwości rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak kod strony, strukturę nagłówków, prędkość ładowania się strony, metadane i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Nie licząc samego zestawienia uchybień oraz błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone także wytyczne odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę www pod względem zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, użyteczności, a także prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby odnalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Bezpłatny audyt SEO nie wykryje wszystkich nieprawidłowości na stronie
Online można znaleźć wiele stron oraz narzędzi, przy użyciu których można w mgnieniu oka i bez opłat przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Zalety takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Całe mnóstwo. Okrojone dema czy też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą funkcji, nie są nieomylne. Jeśli już przyuważą jakieś uchybienia na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Dużo problemów (np. w kodzie) dostrzec można jedynie w trakcie analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danej dziedzinie.
Na audyt SEO realizowany przez agencję trzeba zaczekać zwykle od kilkunastu dni do ok miesiąca. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać określony w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze problemy obecne na stronie. Jeśli strona została utworzona na platformie typu Shoper czy Magento bądź na gotowym szablonie, to rzeczy do naprawienia może być mnóstwo. Jeśli strona powoli się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym rozwiązaniem.
Audyt SEO – co ujawni, jeśli będzie przeprowadzony dobrze
Poprawnie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić wiele wad strony, w szczególności:
- niska prędkość ładowania się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
- brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)
.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]