Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

PBN - tu poznasz aktualną ofertę.

By konsument odnalazł twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne fachowe i użyteczne dla potencjalnego klienta treści. Ale nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – pomocne jako komponent złożonej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci blogów są najczęściej wykorzystywane jako część szerszej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem należy przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Jak zastosować PBN? Rekomendujemy publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon bądź adres e-mail oraz adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również zakładka w internetowym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych bądź artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Inny interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, warte uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami, finansami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO