W GŁOWACH DZIECI
Nie zauważył natomiast Piaget centralnego miejsca języka w dziecięcym poznaniu i podstawowej roli dorosłych w konstruowaniu czegoś, co J. Bruner nazwał „rusztowaniem poznawczym” dla myślenia dziecka. Ta ostatnia kwestia każe wyjść poza teorie Piageta.Zacznijmy od tego, co zdaniem dzieci dzieje się w ich głowach, kiedy myślą. Pytanie „co dzieje się w twojej głowie?” przynieść może interesujące odpowiedzi niezależnie od tego, ile lat ma pytany. Czasami dobrze będzie sięgnąć po środki wizualizacji myślenia – rysunki, wykresy. Pewien sześcioletni chłopiec pomógł sobie takim rysunkiem .Im dziecko starsze, tym wyjaśnienia są bardziej wyrozumowane. Pewne dziewięcioletnie dziecko tak narysowało pracę mózgu. Dla obu autorów mózg jest miejscem przechowywania i przetwarzania informacji lub myśli. Wchodzą doń i są tam zatrzymywane.